Semnificatia caselor



 „A trai cu adevarat reprezinta un act de neancetata nastere”

Casele  reprezinta campurile de experienta, in care se manifesta energiile semnelor si planetelor si reflecta experienta interioara a individului.

Traditional, reprezinta scena pe care, un actor (planeta), isi joaca rolul, prin energia semnului care locuieste respectiva casa. Iata o trecere in revista a tipurilor de case si semnificatiile acestora.

Ele sunt:

-         unghiulare – a fi – 1-4-7-10;

-         succedante – a folosi – 2-5-8-11;

-         cadente – a intelege sau a transforma – 3-6-9-12

Casa 1, se refera la descoperirea subiectiva a fiintei, sau a sinelui profund individual si la afirmarea identitatii.

Traditional – EU-l, personalitatea.

Casa 2, se refera la folosirea a ceea ce fiinta individuala gaseste la indemana, pentru a se exterioriza, adica, posesiunile natale, incluzand toate capacitatile interioare ale corpului si fizicului.

Traditional - bunurile si banii obtinute prin efort propriu, folosirea si exploatarea resurselor personale.

Casa 3, reprezinta domeniul de experienta care ne duce spre o intelegere a relatiei dintre a fi si a folosi, dintre simtul subiectiv al sinelui si realitatea obiectiva a mijloacelor de actiune, adica posesiunile sinelui.

Traditional – intelectul si modul in care ne exprimam identitatea, lumea inconjuratoare, relatiile, cuvintele, scrierile.

Nadir, Casa 4, semnifica  a fi o personalitate stabila, mai mult sau mai putin bine integrata, ce opereaza la un fel de temelie a “caminului”, sau a sursei de existenta organica.

Traditional – familia, radacinile ancenstrale, intimitatea si forta interioara, orasul, tara, rasa, originile.

Casa 5, simbolizeaza acele experiente, ce ii permit unei persoane  sa foloseasca energiile bio-psihice generate de un intreg organizat si stabilizat.

Traditional – creativitatea, iubirea, jocul si copiii, expresia de sine, placeri.

Casa 6, reprtezinta domeniul de experienta care il face pe individ sa inteleaga rezultatele utilizarii energiei exteriorizarii de sine, sa faca fata energiilor negative,  sa–si imbunatateasca tehnica de actiune si sa-si transforme mobilurile.

Traditional, capacitatea de a munci si impartasi, impreuna cu altii, sanatatea, realizarea nativului  prin studiu, munca, disciplina, ingrijirea corporala, vointa de a servi.

Experienta lui a fi, in Casa 1, conduce la un a avea, in Casa 2, substantializat, sub forma de corp, posesiuni, talent sau, in mod negativ, la lipsa acestora.

In Casa 3 (a informa), se deruleaza un proces al conferirii de forma prin selectie, clasificare, organizare, asta insemnand adaptare la mediu, dezvoltarea vicleniei si intelectului, formularea si comunicarea reactiilor fata de mediu.

Casa 4 (a mentine), se refera la tot ce mentine caracteristicile individuale ale sinelui intr-o forma stabila, iar Casa 5 (a exprima),  se refera la orice experienta prin care sinele personal cauta sa-si exteriorizeze puterea.

Casa 6 (a transforma), se refera la experientele care impulsioneaza spre transformare, reforma, sau extindere a constiintei sinelui – sau, in cele mai multe din cazuri, doar a egou-ul lui,  deci, la crize personale la toate nivelurile si la lucrul cu solutii posibile pentru problemele personale.

Jumatatea de deasupra orizontului este caracterizata de verbul a functiona.

Astfel:

Casa 7 (a fi), a relatiilor, se refera la calitatea abordarii relatiilor – cum intampinam lumea si, in special, pe celalalt, indiferent daca ne este partener sau tovaras – si, mai presus de toate, cum ar trebui sa invatam sa-i intampinam pe altii si sa muncim cu acestia. Aceasta se refera la relatiile si parteneriatele de toate tipurile, iar termenul de “parteneri”, include nu numai “colegi”, ci si “dusmani”, pentru ca, amandoua categoriile constituie, sau conduc, la o polarizare, deseori necesara, a valorilor. 

Traditional, casatoria, asocierea, confruntarea cu altii, competitii.

Casa 8 – se refera la utilizarea energiilor nascute din asociere – adica posesiunile tinute in comun – care trebuie, in mod evident, sa ia in considerare regulile colective ale afacerilor, investitiilor, transferurilor de posesiuni etc. Asemenea  utilizare, in anumite circumstante, poate implica o regenerare a activitatilor centrate pe sine, o transformare a imaginii de sine – in special, ori de cate ori apare un conflict intre imaginea de sine si imaginea de relatie.

Traditional, casa transformarii si renasterii identitatii personale - ceea ce rezulta din Casa 7 – pe diverse planuri, mosteniri, sexualitate, metamorfoza, moarte.

Casa 9 reprezinta, in mod foarte specific, domeniul de experiente ce ne induce o intelegere mai profunda si o mai mare expansiune a proceselor sociale si cosmice. Acestea lucreaza cu incercarile noastre de a generaliza si comunica, care, nu mai inseamna chestiuni si preocupari personale si ambientale, ci afecteaza toti oamenii si Universul, luat ca intreg.

Traditional, vocatia, preocuparea pentru expansiunea intelectului, intelegere superioara – prin calatorii, prin studii. Filozofie, religie, legi.

Casa 10 – Mijlocul Cerului – ne arata modul cel mai fructuos de a realiza, de a duce problemele de interes comun la culminatie, de a ne realiza sine-urile individuale.

Traditional, scopul si devenirea nativului,  recunoasterea publica, aspiratie, integrare sociala, ambitie, putere.

Casa 11,  sugereaza cel mai bun mod de a folosi de a ne bucura de ceea ce am realizat, de a ne exprima ca membri ai unei comunitati mai degraba, decat ca indivizi – si, de asemenea, de a ne imagina tipuri mai bune de colectivitati, forme noi de afaceri sau organizare sociala.

Traditional,  simt uman si colectiv, Omul si Universul – prieteniile, proiectele, idealuri sociale, idealuri umanitare, valori universale, scopurile sociale.

Casa 12 – poate insemna o realizare de intelegere si intelepciune in viata interioara, ce se extinde pana la golirea continuturilor vietii, adica moartea, in sens simbolic care, in schimb, conduce la inceputul unei faze noi si mai inalte – sau, pe de alta parte, poate duce la distrugerea tuturor relatiilor si la un simt tragic al esecului, ce se prelungeste dincolo de sfarsitul ciclului, prin amintiri fantomatice nerezolvate.

Traditional – loc de meditatie, asceza, iubirea neconditionata, viata sufleteasca, bilantul – retragerea pentru bilant si examenul de constiinta, revenirea la izvoare sau exil.






Valid XHTML 1.0 Transitional! Valid CSS 3!